Jdi na obsah Jdi na menu
 


50 způsobů, jak obelstít sama sebe:)

23. 1. 2007

Jak zhubnout a být v kondici - Ukáznit sama sebe nebývá vždy lehké. Protože to moc dobře známe a také se svou mlsnou často bojujeme, připravili jsme pro vás v praxi ověřených 50 triků a fíglů, ...

... jak sama sebe v dobrém slova smyslu ošálit. Snad vám ulehčí chvíle, kdy jste už jen maličký kousek od toho zhřešit... Pro přehlednost jsme z nich udělali body - vyplatí se jistě nastudovat si je a hlavně na ně občas mrknout a zapamatovat si je.
 
1.      Vypijte před jídlem nejméně jednu sklenici vody.
2.      Servírujte jídlo na malých talířích.
3.      Jezte nejprve polévku a salát, ty vás zaplní a sníží konzumaci kalorii.
4.      Odkládejte příbor mezi sousty.
5.      Odejděte od stolu jakmile se cítíte uspokojeni a běžte mimo dům na procházku.
6.     Zapamatujte si pravidlo 20 minut. Tolik zhruba trvá, než si váš mozek uvědomí, že jste najedeni.
6.      Začněte si jídla plánovat. Pro začátek na týden dopředu a vždy se pokuste zapracovat alespoň jeden nový recept.
7.      Nesoustřeďte se jen na to, co nemůžete jíst.
8.      Pohlížejte na zdravá jídla jako na stravu, která dodává sílu a energii.
9.      Skladujte vysokokalorické potraviny v neprůhledných obalech.
10. Kupujte potraviny, které se teprve musí upravovat.
11. Odložte nakupování potravin na později. Sejde z očí často znamená sejde z mysli.
12. Vyhýbejte se reklamám na tučná, sladká jídla.
13. Rozdejte to, co nesníte.
14. Vyčistěte si po jídle zuby, použijte dentální nit a vypláchněte si ústa ústní vodou.
15. Vytvořte si seznam jídelních alternativ, abyste přestali mlsat mezi jídly.
16. Vyhýbejte se mastným brambůrkům a krekrům.
17. Skladujte pamlsky v malých kouscích.
19.Nahraďte kaloricky vydatná jídla chutnými nízkokalorickými pamlsky.
20 Pijte vodu malými doušky, abyste potlačili chutě. Malá osmi- až desetigramová množství vody uspokojí vaše choutky více, než dvě deci vypité najednou.
21 Omezte konzumaci kofeinu. Ráno sice budete mít možná pomalejší start, ale zato budete mít v průběhu celého dne mnohem více energie.
22. Vyhýbejte se alkoholu. Je kalorický a navíc podporuje chuť k jídlu.
23. Ujistěte se, že máte skutečně hlad, než se dáte do jídla.
24. Vybavte si kuchyň tak, aby se v ní dalo efektivně vařit pokud možno bez tuků.
25. Zkuste římský hrnec, více se dozvíte v Paní domu SPECIÁL 2/05
26..Používejte kvalitní teflonové nebo nerezové pánve s povrchem, ke kterému se jídlo nepřichytává.
27.Noste si na společenské události čerstvou zeleninu.
28. Vyhýbejte se restauracím s atmosférou přejídání.
29. Zkuste si zvyknout používat salátovou zálivku z octa a oleje, nejlépe v poměru 1:1.
30. Rozmačkané tofu je bohaté na bílkoviny, obsahuje relativně málo tuku v porovnání s živočišnými produkty, žádný cholesterol a je dobrou náhražkou za žervé, sýr ricotta nebo cotage.
31. Až budete vařit polévku s masem, zkuste použít jen poloviční množství masa uvedeného v receptu.
32. Vyzkoušejte ochucené pomazánkové máslo.
33. Namísto tatarské omáčky volte z různých koktejlových omáček bez majonézy.
34. Používejte zeleninové pyré jako omáčku.
35 Do fazolové nebo hrachové polévky přidejte šalvěj, která jí dodá chuť uzeného masa.
36. Vyzkoušejte si k obědu namazat na toast zbylou a zhoustlou polévku.
37. Až budete doma příště vyrábět kynuté pečivo, zkuste vynechat tuk.
38. Kupujte si arabský chléb pita.
39. Není nutné přidávat olej při vaření těstovin, abyste zabránili slepení, pokud použijete dostatek vody.
40 Namísto sýra přidávejte k zapékaným těstovinám rozdrobené tofu.
41 Přidávejte do svých jídel zeleninu jasných barev, aby byly pokrmy vizuálně lákavější.
42 K přípravě nádivek používejte tuku zbavený kuřecí vývar namísto másla či margarínu.
43 .Místo tučných marinád s olejem nakládejte drůbež a maso do marinády s ovocným základem a k tomu podávejte čatní nebo brusinky.
44 Vyhýbejte se kuřecím křidélkům. Obsahují víc tuku než stehýnka.
45 Marinujte rybu v octě s vodou než ji upečete, aby chutnala jemně a křehce.
46 Vykostěné kousky kuřete a ryba s pevným masem se dá dusit. Tento proces uchová chuť a vyžaduje velmi málo času.
47.Nahraďte bramborovou kaší nebo rýží část masa v sekané.
48 Jezte nové brambory se slupkou a budete potřebovat méně másla či sýra, anebo vůbec žádný.
49 Největší kuchařští specialisté na nízkokalorické pokrmy nahrazují až polovinu tuku v mnoha receptech na sladkosti jablečnou šťávou v poměru 1:1.
50.Obsahuje-li recept ořechy, buď je úplně vypusťte nebo snižte jejich množství na polovinu.
 
Co na to Paní domu EXTRA?
Těchto padesát triků, jak se ošálit, není náhodně vybraných. Protože i já válčím s kilogramy navíc, z vlastní zkušenosti vím, že fungují. Sama za sebe jako „paní domu“ doporučuji nenakupovat potraviny, když máte hlad, protože pak sníte všechno, co jste do košíku vložila. Určitě se přimlouvám za vypití sklenice vody před jídlem. Žaludek se zatíží a sníte toho potom o polovinu méně. Rafinovaný trik je také jíst z malého talířku. Pak máte pocit, že jej máte přeplněný jídlem. Hodně statečnosti a pohody při hubnutí vám přeje
Vaše Lucie K:

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář